O grădiniță, este o instituție de învățământ sau un spațiu de învățare care oferă educație timpurie copiilor, de obicei cu vârste cuprinse între trei și cinci ani, înainte de începerea învățământului obligatoriu la școală primară. Acestea pot fi administrate privat sau administrate de guvern, iar o opțiune este subvenționarea costurilor. Terminologia variază în funcție de țară. În unele țări europene, termenul „grădiniță” se referă la educația formală a copiilor clasificați la nivelul ISCED 0 – cu unul sau mai mulți ani de astfel de educație fiind obligatorii – înainte ca copiii să înceapă școala primară la nivelul ISCED 1. O grădiniță (de asemenea, grădiniță, școală preșcolară, grădiniță în afara SUA și Regatului Unit) este o unitate de învățământ sau un spațiu de învățare care oferă educație timpurie copiilor, de obicei cu vârste cuprinse între trei și cinci ani, înainte de începerea învățământului obligatoriu la școală primară. Acestea pot fi administrate privat sau administrate de guvern, iar o opțiune este subvenționarea costurilor. Terminologia variază în funcție de țară. În unele țări europene, termenul „grădiniță” se referă la educația formală a copiilor clasificați la nivelul ISCED 0 – cu unul sau mai mulți ani de astfel de educație fiind obligatorii – înainte ca copiii să înceapă școala primară la nivelul ISCED 1. Următorii termeni pot fi utilizați pentru instituțiile de învățământ pentru această grupă de vârstă: Sistemele preșcolare respectă standardele de administrare a structurii, dimensiunea clasei, raportul elev-profesor, servicii, proces (calitatea mediilor de clasă, interacțiunile profesor-copil etc.) și componentele de aliniere (standarde, curriculum, evaluări). Curriculum-ul este conceput pentru diferite vârste. De exemplu, numărarea până la 10 este, în general, după vârsta de patru ani. Unele studii contestă beneficiile educației preșcolare, constatând că preșcolarul poate fi dăunătoare dezvoltării cognitive și sociale. Un studiu realizat de UC Berkeley și Universitatea Stanford pe 14.000 de școli preșcolare a arătat că, deși există un impuls cognitiv temporar în pre-citit și matematică, preșcolarul are efecte dăunătoare asupra dezvoltării și cooperării sociale. Cercetările au arătat, de asemenea, că mediul acasă are un impact mai mare asupra rezultatelor viitoare decât preșcolar. Există dovezi emergente că grădinițele de înaltă calitate se bazează pe joc, mai degrabă decât să încerce să ofere instruire formală timpurie în disciplinele academice. „A juca cu alți copii, departe de adulți, este modul în care copiii învață să ia propriile decizii, să-și controleze emoțiile și impulsurile, să vadă din perspectiva altora, să negocieze diferențele cu ceilalți și să-și facă prieteni”, potrivit Dr. Peter Gray, Boston Profesor de facultate și expert în evoluția jocului și rolul său vital în dezvoltarea copilului. „Pe scurt, jocul este modul în care copiii învață să preia controlul asupra vieții lor.”